Veelgestelde vragen

Bestellen

 

  • Kan ik een bestelling ook annuleren?
  • Het is helaas niet mogelijk om zelf een bestelling te annuleren. Hiervoor kun je per telefoon of per e-mail/contactformulier contact opnemen met onze Klantenservice. Zij helpen je graag verder. Aan het annuleren van een bestelling zijn geen kosten verbonden, wel zal het een aantal werkdagen duren voordat het aankoopbedrag teruggestort wordt op je rekening. Als jouw bestelling al in het verwerkingsproces is opgenomen, is het niet meer mogelijk om deze bestelling te annuleren. Je kunt dan de bestelling naar ons retourneren zodra je deze hebt ontvangen.
  • Kan ik telefonisch bestellen?
  • Uiteraard willen wij al onze klanten zo gemakkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Het is echter helaas niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Je kunt bij Amsterdam-souvenirs.nl via de website snel en gemakkelijk jouw bestelling plaatsen en vervolgens afronden in de beveiligde omgeving van je eigen bank.
  • Kan ik ook bestellen vanuit het buitenland?
  • Uiteraard kunt u ook al uw souvenirs bestellen vanuit het buitenland bij Amsterdam-souvenirs.nl. Wij versturen uw souvenirs wereldwijd. De verzendkosten worden getoond bij het plaatsen van een bestelling.
  • Ik heb geen e-mail ontvangen met de bevestiging van mijn bestelling
  • De e-mail met de bevestiging van uw bestelling wordt automatisch gegenereerd. Wanneer u geen bevestiging heeft ontvangen, zit er waarschijnlijk een fout in het door u  opgegeven e-mailadres. Indien u een account heeft aangemaakt, kunt u zien welk e-mailadres u heeft opgegeven en dit eventueel wijzigen. In uw account kunt u ook de bestellingen bekijken die u heeft gedaan.

 

Betalen

 

  • Met welke betaalmiddelen kan ik betalen bij amsterdam-souvenirs.nl?
  • Bij amsterdam-souvenrs.nl kunt u betalen met : I-deal, Pay-pal, Visa, Eurocard, After pay, Bankoverschrijving, Maestro en Sofort.
  • Ik heb een factuur ontvangen zonder bedragen erop, hoe kan dit?
  • Een nalevering wordt vergezeld van een zogeheten € 0,00 factuur. Het artikel is al vermeld op de originele factuur van uw eerste levering, dit betreft slechts de nalevering van een eerder, niet geleverd, artikel. In dit geval kun u de factuur als een pakbon beschouwen. Ook een vervangend artikel na een retourzending wordt geleverd met een € 0,00 factuur. U kunt deze beschouwen als uw nieuwe factuur/garantiebewijs. Deze factuur wordt door ons systeem gelinkt aan de originele bestelling.
  • Mijn bestelling wordt afgekeurd, hoe kan dit?
  • Waarschijnlijk woon u in een nieuwbouwwijk en is uw adres nog niet toegevoegd aan het postcodebestand dat wij gebruiken om adressen te controleren. U kunt via onze klantenservice info@amsterdam-souvenirs.nl snel en gemakkelijk contact opnemen zodat wij kunnen controleren waar het fout gaat. Betalingen kunnen afgekeurd worden door de firma Afterpay. Wanneer de betaling gelijk wordt afgekeurd, zie je dit meteen in het scherm. Er wordt echter ook nog een tweede controle uitgevoerd door Afterpay en als je bestelling dan alsnog geannuleerd wordt, word je hiervan op de hoogte gesteld via een e-mail. Er kunnen verschillende redenen zijn voor het afkeuren van de betaling. Voor meer informatie over de afkeuring kun je contact opnemen met de firma Afterpay.
  • Het lukt mij niet om mijn betaling af te ronden met de door mij gekozen betaalmethode, wat kan ik doen?
  • Alle betalingen worden afgerond binnen de beveiligde omgeving van uw bank, creditcardmaatschappij of Afterpay. Bij vragen over het afronden van de betaling van uw bestelling kun u het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende organisatie.

 

Bezorgen

 

  • Wat zijn de bezorgkosten bij amsterdam-souvenirs.nl?
  • Al onze pakketten worden bezorgd door post.nl. Bij bestellingen tot €75,00 betaald u €6,95 verzendkosten. Bestellingen boven de €75,00 worden gratis geleverd in heel Nederland. We versturen uw producten wereldwijd. Als we een pakket naar een adres buiten Nederland moeten versturen, dan berekenen wij de verzendkosten volgens de tarieven van Post.nl
  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
  • Plaatst u een bestelling op werkdagen voor 14:00 en is het product voorradig, dan sturen wij het dezelfde dag nog op.! Houd u bij bestellingen geplaatst in weekenden en op feestdagen rekening met enkele dagen vertraging.! Grotere en speciale zendingen worden vervoerd door onze betrouwbare partner E&M express uitHollandsche Rading.! De pakketten worden stevig verpakt en de artikelen goed beschermd.
  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel ’t Paleisje?
  • Als u er voor kiest om de bestelling op te halen in onze winkel in Amsterdam, dan krijgt u van ons een bericht wanneer het klaar licht voor u.!
    Het adres van de winkel is:
    ‘t Paleisje B.V
    Paleisstraat 51012 RB Amsterdam
  • Ik heb geen mail met Track en Trace code ontvangen, hoe kan dit?
  • Als je nog geen mail met Track en Trace code hebt ontvangen, kan het zijn dat je bestelling nog niet verzonden is. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen wanneer je een artikel hebt besteld met een langere levertijd. Ook is het mogelijk dat je SPAM-filter de Track en Trace mail onderschept heeft. Controleer daarom de ongewenste mailmap in je inbox of de mail daar misschien terecht is gekomen. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen via Amsterdam-souvenirs.nl of per telefoon: 020-6251409

 

Ruilen en Retouren

 

  • Kan ik online aangekochte artikelen retouren?
  • Het retour sturen van een artikel kan, zonder opgave van reden, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Het terugzenden van een artikel dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuw staat verkerend. De kosten voor het terugsturen van een artikel, zijn voor uw eigen rekening.
    Om te retouren vragen wij u de volgende stappen te nemen:
    1. U vult dit retour-formulier in, of stuurt een e-mail naar info@amsterdams-souvenirs.nl. Vermeld bij het sturen van een e-mail duidelijk het bestelnummer.
    2. Verpak het artikel dusdanig dat beschadiging wordt vermeden.
    3. Adresseer het artikel alsvolgt:
      ‘t Paleisje B.V
      Paleisstraat 5
      1012RB Amsterdam
    4. Na ontvangst van uw retourzending, sturen wij een e-mail.
    5. Als de zending in goede orde is ontvangen, zullen we binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending, het betaalde bedrag weer aan u overmaken.
  • Ik heb een defect of kapot  product ontvangen, wat nu?
  • Het kan helaas gebeuren dat een product je niet in perfecte staat bereikt doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is geraakt. Je mag dan het product naar ons retourneren zodat wij je kunnen voorzien van een nieuw exemplaar van hetzelfde product. Dit gebeurt kosteloos, mits je een geldig aankoopbewijs hebt, de aankoop niet is gebruikt en -indien redelijkerwijs mogelijk- in de originele verpakking verkeert. Je kunt voor de zekerheid altijd contact opnemen met onze Klantenservice via tel. 020-6251409. Onze collega's zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 uur en 17.00
  • Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag teruggestort wordt?
  • Als de zending in goede orde is ontvangen, zullen we binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending, het betaalde bedrag weer aan u overmaken.
  • Waar kan ik een klacht indienen en hoe wordt deze behandeld?
  • Amsterdam-souvenirs.nl te allen tijde haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je als klant niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Dan kan er een klacht ontstaan. Voor de behandeling van deze klachten hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze.
    Maak je klacht schriftelijk kenbaar als volgt:
    Per e-mail : info@amsterdam-souvenirs.nl
    per telefoon: 020-6251410
    per post:
    ‘t Paleisje B.V
    Paleisstraat 5
    1012 RB
    Amsterdam
    Vermeld bij je klacht altijd duidelijk uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en je ordernummer. Bij ontvangst van uw klacht zullen wij de klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren op uw klacht.